Kallelse till årsmöte för Nälstaskolans föräldraförening
Torsdagen den 15 oktober 2020
Kl. ca. 19.00 (efter föräldrarådet)
Skolans matsal och digitalt via Zoom. (zoom-länk längst ner)
Förslag
från medlemmar skickas till styrelsen senast den 13 oktober 2020 på nalstaff-styrelse@googlegroups.com
Om
du är intresserad av att ställa upp som styrelsekandidat, vänligen kontakta
styrelsen på mejladress nalstaff-styrelse@googlegroups.com
Välkommen!
Dagordning
1.
Val av ordföranden och sekreterare vid mötet samt av två
protokolljusterare, tillika rösträknare.
2.
Fråga om mötet blivit behörigen kallat.
3.
Fastställande av dagordning.
4.
Föredragning av styrelsens verksamhetsberättelse och
revisorernas berättelse.
5.
Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen.
6.
Behandling av styrelsens förslag till verksamhetsplan, budget
och medlemsavgift, övriga förslag från styrelsen och förslag från medlemmar.
7.
Fastställande av föreningens handlingsprogram och
verksamhetsplan.
8.
Fastställande av medlemsavgift och budget.
9.
Val av styrelse; Ordförande för ett år och minst två ledamöter
för två år.
10.
Val av två revisorer.
11.
Val av ordförande och två till tre ledamöter i föreningens
valberedning för ett år.
12.
Övriga frågor.
Under rådande omständigheter är det möjligt att delta i mötet digitalt. Mötet förväntas ha en varighet av ca. 30 minuter. Hör gärna av dig om du har frågor. Du kan delta i mötet genom att använda nedanstående länk.
Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/75390297711?pwd=cm1DUXZySFRTOW9rcGNUMGd0N0M4dz09
Meeting ID: 753 9029 7711
Passcode: 0Rk027